Zilnic, şoseaua naţională e închisă două ore pentru a face loc avioanelor |
Lipsa de spaţiu de pe teritoriul Gibraltarului a făcut ca pista din peninsulă să fie străbătută de cele mai aglomerate străzi, şi doar două bariere pot preveni o coleziune dintre un Boeing 747 şi un Ford Orion. Zilnic, şofatul pe autostrada naţională este întrerupt de mai multe ori, pentru a face loc avioanelor să treacă spre aeroportul internaţional, construcţie situată şi în apropierea stadionului naţional din Gibraltar.
Aeroportul internaţional din Gibraltar este unic şi prin faptul că centrul oraşului se află la doar câteva minute de mers pe jos, după ce ai părăsit terminalul de plecări-sosiri. Aerogara este clasificată ca un aeroport de categoria a treia, în conformitate cu Directive 83/416/EEC, emisă la 25 iulie 1983, act care reglementează autorizarea serviciilor aeriene inter-regionale şi de transport de pasageri.
Chiar dacă pare o construcţie modestă, în terminalul aeroportului din Gibraltar oferă toate condiţiile pentru călători. Aici se găsesc două cafenele, baruri şi chiar şi un restaurant, atât în partea în care pasagerii se pregătesc de îmbarcare cât şi la cea rezervată sosirilor.
Traficul aerian este destul de aglomerat în zonă, existând zilnic curse regulate care operează către şi dinstre Marea Britanie şi Spania. În timpul sezonului apar şi chartere, astfel că activitatea pe aeroport este intensă. În prezent, companiile British Airways, Monarch Airlines, EasyJet şi Aer Andalus au programate regulat zboruri pe aerogara din Gibraltar, astfel că traficul autovehiculelor este oprit, pe autostrada naţională, de cel puţin 14 ori în fiecare zi, timp de aproape zece minute.
Se preconizează ca, în viitor, în partea de est a aeroportului, acolo unde solul permite acest lucru, să se construiască un tunel care să asigure o fluidizare a traficului pe şosea, urmând ca maşinile să poată circula fără să fie oprite din cauza avioanelor. Astfel, după ce va fi gata tunelul se va construi un drum nou care va rula paralel cu frontiera peninsulei, după care se va face legătura cu autostrada Winston Churchill.
Construcţia noului terminal şi a şoselei ar fi trebuit să înceapă în 2007 şi să se încheie în 2008. Lucrările au fost întârziate, astfel că, în prezent, drumul şi aeroportul sunt în plină modernizare. Oficialii aerogării au anunţat că acest proces nu va perturba traficul aerian, în timp ce, pe şosea, maşinile vor continua să fie oprite la stop, ori de câte ori aterizează sau decolează un avion.
La 17 noiembrie 2006, compania Iberia a anunţat că va începe să efectueze curse regulate pe ruta Madrid-Gibraltar, folosind avioane Airbus A319. Aceasta a fost o mişcare excelentă deoarece niciun operator aerian din Spania nu a efectuat curse către Gibraltar din 1979, din cauza neînţelegerilor cu Marea Britanie în privinţa zborurilor şi a teritoriului, restricţii care au fost ridicate la începutul anului 2006.
În prezent, pe aeroportul internaţional din Gribraltar sosesc şi pleacă şapte zboruri în fiecare zi, ceea ce înseamnă ca autostrada să fie închisă de fiecare dată când un avion aterizează sau decolează. În acest caz, traficul rutier pe şosea este suspendat zilnic, din cauza aeronavelor, cel puţin două ore, fapt care îngreunează circulaţia în oraş.
Sursa: Maramuresul Online
Maramuresul Online
0 Comentarii